Nawigacja mobilna

Dołączamy do akcji #NASZAEKIPAKONCERTOWA

25 Cze 2020

Dołączamy do akcji #NASZAEKIPAKONCERTOWA 

Każdy koncert to sztab ludzi, który ze mną pracuje. Dlaczego dołączam do akcji?

17 883 – tyle koncertów łącznie zagraliśmy w roku 2019 w wielkich miastach i małych miasteczkach, na wielkich festiwalach i w małych klubach, a przecież to tylko mała część polskiego rynku muzycznego i wszystkich wydarzeń kulturalnych jakie miały miejsce w Polsce w 2019 roku. Wg danych GUS w samym 2019 roku zorganizowano ponad 6900 imprez masowych, w których wzięło udział łącznie 27,8 mln osób.

300 000 osób, tyle pracuje w sektorze kultury, czyli co najmniej tyle co w hotelarstwie i gastronomii. Prawie 150 000 osób pracuje każdego roku żeby przygotować i wyprodukować koncerty oraz zadbać o bezpieczeństwo publiczności. Wszystko to po to, żebyśmy mogli dzielić się z Wami naszą muzyką i wspólnie ją przeżywać. Wśród osób związanych z organizacją wydarzeń artystycznych znajdują się nie tylko najbardziej znane gwiazdy, ale także instrumentaliści, chórki, menedżerowie, tancerze, fachowcy od nagłośnienia i oświetlenia, twórcy scenografii i opraw wizualnych, dostawcy i monterzy sprzętu, budowniczy scen, kierowcy i logistycy, pracownicy ochrony, wizażyści, styliści , fryzjerzy, pracownicy firm sprzedających bilety.
Wszyscy oni tworzą #Naszą ekipę koncertową.

Są zawsze z nami, często o nich mówimy „nasza druga rodzina”, pracują ciężko dając z siebie wszystko. Teraz chcemy się o nich upomnieć.
Pandemia spowodowała, że także oni znaleźli się w ogromnych tarapatach. Koronawirus zmiótł wszystkie wiosenne imprezy; granie letnich koncertów jest przy obecnie obowiązujących restrykcjach nierealne zarówno ze względów organizacyjnych, jak i ekonomicznych gdyż nie mamy bogatych sponsorów ani mecenasów a wpływy za bilety nie pokryją kosztów przedsięwzięcia. Nie mamy pojęcia, co będzie jesienią …. To oznacza, że #Nasza ekipa koncertowa z dnia na dzień została pozbawiona źródła utrzymania siebie i swoich rodzin. Mamy świadomość, że nie tylko oni. Wiemy jak ciężko jest w czasach pandemii COVID-19 wielu z Was. Wiemy jak ciężko jest całemu społeczeństwu. Ale członkom naszych ekip koncertowych, naszym współpracownikom i przyjaciołom odebrano nie tylko źródło utrzymania teraz i w najbliższych miesiącach, im odebrano nadzieję na powrót do pracy na czas nieokreślony!!!

Jako przedstawiciele branży artystycznej pytamy:
– dlaczego nie ma dla nas jasnych przepisów oraz harmonogramu powrotu do pracy?
– dlaczego Rząd nie podejmuje dialogu z nami, profesjonalistami z branży wydarzeń artystycznych, by wspólnie określić warunki sanitarne, dzięki którym koncerty i widowiska muzyczne mogłyby być znowu organizowane
– dlaczego Rząd odebrał nam wszelkie możliwości zarobkowania i nie daje możliwości powrotu do pracy nakładając nierealne, odbiegające od rozwiązań w innych branżach wymogi?
– dlaczego w programach opłacanych z podatków, które także my karnie latami płacimy nie uwzględnia się realnej pomocy dla naszej branży?

Zadając te pytania wzywamy jednocześnie do zmiany obecnego podejścia, które w naszej ocenie jest ogromnym zaniedbaniem.
Najlepsi specjaliści i fachowcy w naszej branży stoją przed decyzją wyjazdu z kraju, wielu z nas aktualnie poszukuje jakiejkolwiek pracy, z dnia na dzień liczba bezrobotnych w naszej branży się zwiększa.
Jako jedna z pierwszych branż zostaliśmy zamknięci i wciąż nie ma dla nas rozwiązań pozwalających na przetrwanie i powrót do pracy. Teraz tracimy sezon koncertów plenerowych, nad którym pracowaliśmy przez ostatnie miesiące z nadzieją, że pozwoli nam wrócić do normalności, że pozwoli nam uporać się z rosnącymi zadłużeniami. Jesienne trasy koncertowe przy aktualnych obostrzeniach nie są możliwe do realizacji z uwagi na zbyt wysokie koszty. Zwyczajnie nie stać nas na organizację takich koncertów. Potrzebujemy wsparcia Rządu by to wszystko przetrwać. Potrzebujemy jasnego, rzetelnie przygotowanego, dostosowanego do specyfiki naszej branży planu ochrony miejsc pracy i powrotu do pracy opracowanego przez Rząd.

Wiemy, że kultura, sport i rekreacja są potrzebne Polakom w procesie powrotu do normalności, o czym świadczą wyniki wzmożonej aktywności Polaków w trakcie długiego weekendu czerwcowego.
My, przedstawiciele branży artystycznej, artyści, muzycy, którzy zagrali dla Was w ciągu ostatniego roku 17 883 koncertów także czujemy się częścią świata twórców kultury. Częścią tego świata są także Ci, o których się dzisiaj upominamy – NASZA EKIPA KONCERTOWA!!! Wszyscy razem chcemy wrócić do pracy.

 

 

Kochani,

 

Piszemy te słowa będąc w stanie totalnego uniesienia emocjonalnego.

Dzisiaj przed Sądem Apelacyjnym w Warszawie ( Sygn. VI ACa 822/18) zapadł prawomocny wyrok dot. zespołu De Mono, a ściślej mówiąc jego nazwy.

Sąd Apelacyjny w Warszawie, przesądził, iż wyłączne prawo do posługiwania się nazwą De Mono w prowadzonej działalności artystycznej przysługuje Andrzejowi Krzywemu i Piotrowi Kubiaczykowi. Po 12 latach postępowania sądowego, Sąd Apelacyjny przyznał nam rację, zakazując równocześnie Markowi Kościkiewiczowi używania oraz wykorzystywania nazwy „De Mono” dla utworzonego przez niego w 2008 r. drugiego zespołu o tej samej nazwie. Prawomocny zakaz dotyczy także wszelkich przyszłych projektów muzycznych Marka Kościkiewicza. Cieszymy się, że Sąd Apelacyjny docenił naszą ponad 30-letnią, nieprzerwaną działalność w zespole De Mono i potwierdził ostatecznie, że De Mono to MY!

 

Więcej szczegółów podamy Wam po pisemnym uzasadnieniu wyroku, który powinniśmy otrzymać niebawem.

 

De Mono

 

Andrzej Krzywy i Piotr Kubiaczyk